jueves, 9 de junio de 2011

FORMA D'ACTUAR

Els Hashashin no formaven un exèrcit regular, actuaven en grups de sis homes anomenats feyadines ("Jidawis", "Fida'is" o "Fidawis"). Hassan enviava a aquests grups per executar les seves accions, normalment d'assassinat o amenaça. El seu total menyspreu per la seva vida els convertia en armes letals. A més, no només aquesta característica suïcida els feia gairebé imparables, També eren bons guerrers.
Tots els Hashashin es formaven tant en l'art del combat com en estudi de la religió fatimita, i uns guerrers religiosos. Alguns els consideraven els templers de l'Islam ja que, com aquests, també formaven una ordre amb diversos graus d'iniciació.
L'estructura jeràrquica de la secta estava encapçalada per Hassan, que va adquirir el títol de "Vell de la Muntanya". Els Fedaïns eren els que actuaven, però dins de la secta estaven, per ordre jeràrquic, els Dais, els Refik, els Fedaïns i els Lassik.
Els Fedaïns no solien atacar sense més, llevat que el seu líder l'hi digués. Normalment eren minuciosos i pacients, podien passar anys fins que complien la seva missió. S'anaven acostant a poc a poc la seva víctima, estudiaven el seu comportament i, de vegades, fins i tot es convertien en serfs seus per poder treure informació.
La primera víctima dels Hashashin va ser Nizam al-Mulk, gran visir del sultà seljúcida Malik Shah. Les seves accions van arribar a tenir una gran importància, intentat assassinar sense èxit a Saladino dues vegades. La seva primera víctima no musulmana va ser el rei de Jerusalem Conrado de Monferrato, al qual van assassinar en 1192.
A més de les conductes conegudes, algunes llegendes parlen de la secta com una organització esotèrica que utilitzava rituals estranys i pràctiques ocultistes. Es deia també que els Fedaïns usaven la màgia per aconseguir els seus objectius. Pel que sembla els nizaríes creien en el caràcter esotèric de l'Alcorà i dedicaven gran part del seu temps a estudiar un possible missatge ocult en les seves línies. Això els acostava als corrents gnòstiques i cabalístiques.

No hay comentarios:

Publicar un comentario